el-caminante.reismee.nl

Waarom naar Santiago?

Tja, waarom te voet naar Santiago de Compostela in Spanje? Waarom gaat iemand pak'm beet 2400 Km in tweeeneenhalf tot drie maanden wandelen. Zoveel wandelaars zoveel redenen kunnen we zeggen. Voor de een is het een pelgrimstocht vanuit geloofsovertuiging. Voor een ander is het de sportieve uitdaging en voor sommigen het avontuur. Voor mij, ikhoop dat ik door deze 'Pelgrimstocht' dichter bij mijn kern kom. Tijdens mijn opleiding tot professionele coach ben ik behoorlijk tegen mijzelf aan gelopen. En ik voel dat er nog heel veel van mijzelf bij mijzelf te ontdekken valt. Het is mijn overtuiging dat deze Pelgrimstocht daarvoor bij uitstek geschikt is.

Natuurlijk is het voor mij ook een avontuur en een sportieve uitdaging. Natuurlijk verheug ik me op de contacten met andere Pelgrims en hun verhalen en redenen.

De weg naar Santiago, de weg naar binnen.

Een collega triggerde mij door zijn opmerking 'is zo'n tocht niet meer een vlucht', zo had ik het nog niet bekeken. Nee, zo voelt het ook niet,ik heb wel het gevoel van een pauze, afsluiting en herontdekking. Dat dezepauze te maken heeft met een overgangsmoment inmijn leven geloof ik wel. Deze pelgrimage vormtmisschien weleen biografisch overgangsritueel, een rite de passage.

Het einde van de aarde?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!